Oscar cu noaptea în cap

Venerabilul Oscar tocmai a suflat în lumânărelele celei de-a 83-a ediții. Dar n-am simțit nici cel mai vag fior de uzură în grandioasa sală Kodak. Nu tu păr cărunt, nu tu mâini tremurânde sub greutatea zbârciturilor, nu tu voci răgușite, nu tu pensioară micșorată, nu tu dinți lipsa. Dimpotrivă, dacă ar fi să mă raportez la porțelanul (natural sau nu) din gura neatinsei de vreme Halle Berry (45 de ani), la tenul fără cusur al lui Nicole Kidman, Cate Blanchett sau Sandrei Bulock, aș fi tentată chiar să cred am văzut o transmisiune în direct de pe tărâmul din Tinerețe fără bătrânețe (că viața fără moarte e cât se poate de clară în cazul monștrilor sacri ai marelui ecran).

Era în jur de 4 când m-am trezit dintr-un vis urât. Butonam în speranța că voi găsi vreun film, vreo emisiune care să ma ajute să uit ca până și în vis mă cert cu câte cineva și să păcălesc cumva somnul al cărui miros nici măcar nu-l mai simțeam prin preajmă. Habar n-aveam că HBO servea Oscar la micul dejun. Cafeaua mi-am preparat-o singură.

O cafea cam de vreo două ore pentru că, deși în afara excepționalului film de animație ”O poveste încâlcită” (Tangled), habar n-aveam ce e cu filmele nominalizate sau premiate și mă apuca un bâțâit nervos ori de câte ori HBO-ul promova, în pauzele publicitare, într-o insistență sâcâitoare stupizenia numită Bruno, gura și ochii mi s-au căscat de mai multe ori. De altfel, e cam greu să rămâi nesimțitor la acea strălucire intimidantă pe care o degaja fără zgârcenie toată suflarea aia înveșmântată în zeci de mii de dolari, la care atașaseră alte multe milioane ce le clincăneau pe la încheieturi și urechi. Dar să lăsăm glamourul și să ne întoarcem la artă…

Chiar dacă premiul pentru cea mai bună actriță i-a revenit, așa cum aproape că se știa deja, ”lebedei” Natalie Portman, m-a umplut de emoție strălucirea nefirească degajată de privirea lui Michelle Williams (fosta logodnică și mama singurului copil al regretatului Heath Ledger), nominalizată și ea la această categorie. N-am reținut exact pentru ce rol a primit nominalizarea și nici nu intenționez să-mi corectez necunoașterea. Pur și simplu naturelul meu simțitor a remarcat privirea ei, scânteie de căldura și lumină, care tăia, topea, fărâmița ecranul. Și m-am dumirit eu așa în sinea mea că femeile cu asemenea căutătură (annokareniană) au câte un Oscar din oficiu, așa că nici nu au nevoie să fie lebede sau alte păsări…Am tot căutat poze, dar n-am găsit niciuna care să surprindă momentul in care monumentul de talent pe nume Jeff Bridges (laureatul de anul trecut la categoria cel mai bun actor) trece în revistă nominalizările iar privirea electrizantă a lui Michelle reîncălzește până și ultimul trop de cafea rămas pe fundul cănii.

Singurele filme care mă ispitesc ar fi  ”Discursul Regelui” (dincolo de premiile pe care le-a încasat pe banda rulantă – cel mai bun film, regie, cel mai bun actor – Colin Firth, scenariu, etc) și ”127 Hours”, care n-am reținut să fi primit ceva, dar pentru care simt un imbold mai ales datorită prezenței lui James Franco, cel mai Tristan din istorie.

Și tot foarte tare (de fapt, cel mai tare) mi-a plăcut regizorul Tom Hooper (Discursul Regelui), proaspăt posesor de Oscar, care susține ca morala succesului său e ”ascultă-ți mama” (prima care a citit scenariul lui David Seidler si i-a vorbit despre acesta). Păi atunci așa să facem și noi: să ne ascultăm mamele (măcar atunci când prind câte un scenariu bun).

, , ,

  1. Dragilor bujorilor, ai mei din suflet prieteni « Deea Dulce mult aduce
  2. Te sărut cu dulceaţă de cireşe amare « Deea Dulce mult aduce

Lasă un răspuns

