Doctorul care vinde sicrie si asigura transportul mortului la domiciliu

Ce faci daca o femeie ravasita, dezorientata, cu o esarfa neagra care-i spanzura la gat ca un streang si aparuta din senin langa masina ta, iti spune ca i-a murit baiatul si te implora sa dai un telefon? Suni la 0725235453, numar la care va raspunde un anume doctor Alexandru Stoica/Stoian? Suni. Ii intinzi necajitei telefonul, dar ea zice ca nu aude bine si te roaga insistent sa vorbesti tu, sa intrebi cat costa cosciugul si transportul, ca nu e din Bucuresti…Vorbesti cu „doctorul” care nu are nevoie de prea multe lamuriri ca sa inteleaga pe cine reprezinti. A, da, o asteapta la morga si are un pret foarte bun, totul la 1700 roni „numai  pentru biata mama indoliata”. Ii mai spui inca o data, „haideti, doamna, vorbiti si stabiliti cu doctorul”, dar ea – care nu are nevoie sa urli ca sa te inteleaga – repeta insistent ca nu aude, nu aude, pur si simplu nu aude. Se lasa apoi pe vine, „vai, mama, tremur toata, nu mai pot de rau …”. „Cum? Cat a zis? 1700 de lei? Vai, mama, ce rau imi e…De unde sa dau eu atatia bani? Sa-ti traiasca fetita! Sa-ti dea Dumnezeu sanatate ca m-ai ajutat!” . Imi exprim regretele si dau sa intru in curtea Manastirii Antim ca sa fac pozele pentru care carasem copilul dupa mine, inainte sa dispara incredibila lumina a amiezii.

Dar nu ma poate lasa sa plec asa si, adunandu-si puterile, varsa si rugamintea finala pentru care s-a straduit, a nadusit si consumat atata energie: „Ajuta-ma, ajuta-ma, mama, cu cat te lasa sufletul, ca si tu ai copil si nu stii cum e sa iti moara…”. Inteleg, in sfarsit. Doar am mai vazut filmul asta! Ba mai mult, am interpretat cu succes acelasi rol al proastei care, impreuna cu doua colege, culegea o terminata din strada si o ducea in redactie ca sa primeasca ajutorul necesar iar in timp ce noi ne mobilizam, ea fugea mancand pamantul.

Am intrat in manastire asa cum e mai rau – nervoasa. Dar n-am pierdut lumina…Si nici masivul calugar de la lumanari n-a pierdut ocazia sa ma certe ca filmez in biserica. A facut-o insa cu blandete, explicandu-mi ca asta e dispozitia Patriarhiei, ca sunt camere de luat vederi iar ei pot avea neplaceri (cu alte cuvinte, intre doua hramuri, PFP-ul mai pune cand si cand DVD-ul cu  filmul „Ghici cine a mai filmat in biserica de la Manastirea Antim?”). Dar i-am dat dreptate, m-am prefacut ca-l ascult si mi-am vazut mai departe de treaba, gandind ca toata brambureala asta spune multe despre noi ca natie; ca vorba aia, daca ai scapat cu viata din mainile cersetorilor, au preotii grija sa te vindece de venit la biserica. Eeeee, dar e imposibil sa ma lecuiesc de Manastirea Antim! E iubirea mea! Cu multi ani in urma, aici am simtiti chemarea, aici am intalnit poate ultimii sfinti ai Bucurestilor, aici mi-am crestinat copilul…..

La iesire, alti cersetori. Unul, costumat intr-un fas portocaliu cu slogan pedelist mobilizator pe spate, a stat langa masina pana am plecat. Ne-a facut apoi cu mana. L-am injurat in gand. De fapt, i-am injurat pe toti cersetorii de profesie.  Si tot in gand mi-am cerut iertare de la parintele Sofian care ma privea parca mustrator de pe coperta cartii „Un iconar de suflete – parintele Sofian Boghiu”.

,

  1. #1 by Anonim on 17 Noiembrie 2010 - 5:26 pm

    Buna!

    Tocmai azi mi s-a intamplat si, abia dupa ce i-am dar 50 de ron mi-am dat seama ca e o alta forma de pacaleala. Deci sunt inca o naiva, desi nu ma credeam chiar asa.

  2. #2 by Camelia Tabacu on 17 Noiembrie 2010 - 7:32 pm

    Buna! Exact schema cu telefon, cu doctor, cu cosciug? Numarul de telefon e acelasi? Daca e altul, poate a ramas in memoria telefonului tau…. Poate n-ar stica sa-l postam pe blog/pe facebook….

  3. #3 by monica on 28 Martie 2011 - 8:14 pm

    Azi mi s-a intamplat acelasi lucru in apropierea bisericii icoanei……numai ca acum totul costa 1800 ron si respectiva nu avea decat 1000 ron
    S-a ales cu 10 ron asta pentru ca de curand mi-a decedat mama si m-a impresionat situatia
    O invatatura de minte :))

Lasă un răspuns

