Filozofie de Carrefour: sunteti cosuri, nu oameni

In timp ce prieteni de-ai mei se bucura de (re)descoperirea rudelor milionare prin topurile Forbes, eu ma straduiesc din rasputeri sa supravietuiesc acestor vremuri crancene in care nimic nu se leaga. Ba mai mult, ma gasesc in situatia penibila de a nu reusi sa captez nici macar atentia unei vanzatoare plictisite de la Carrefour, al carei concept filozofic – ce este omul? omul este un cos! – ma trimite inapoi acasa, la raceala mea veche de o saptamana, usor debusolata. Redau mai jos dialogul cu distinsa, dialog care, ar starni, cu siguranta, pana si invidia lui Platon.

Imi zice: “Mergeti la alta casa”

Zic: “De ce?”

Imi zice: “Aici este o doamna”

Ma uit, ma uit inca o data, dar nu vad decat un cos plin cu ciocolate.

Zic: “Ma scuzati, dar nu vad nicio doamna. Vad doar un cos”

Imi zice: “Da, este un cos! Este un cos, este o doamna. Conteaza cum m-am exprimat?”

Zic: “Nu, nu conteaza exprimarea. Conteaza faptul ca dvs stati degeaba iar eu ma plimb cu cosul de la o casa la alta, ma asez la o alta coada si nu e tocmai normal”

Imi zice: Eeeeeeee, vi se pare…

Zic: Eeeeee, nu mi se pare….Si ca sa vedeti ca totul e real va rog sa-mi spuneti cum va cheama.

Imi zice: Da’ de ce vreti sa stiti cum ma cheama?

Zic: Ca sa trimit o scrisoare de felicitare Carrefourului…

Imi zice: Si ce sa scrieti in ea?

Zic: Nu m-am gandit inca exact…Deci cum va cheama?

Imi zice (rosind): Mirela Petrache…

Colegele Mirelei, de la casele apropiate, se blocheaza si simt in jur un freamat de mirare si nemultumire. Privirile dezaprobatoare le tradeaza unitatea in aceasta atitudine de lehamite fata de clienti, de cosuri sau ce-om fi. Imi place rumoarea starnita de impertinenta mea si apas pedala: “Iar pe seful/sefa de unitate?” Casierita la care ma pasase Mirela si care nu scapase nicio virgula a interesantului dilog, ma iscodeste candid, mieros: “Dar de ce vreti sa stiti? Ce s-a intamplat?”  Deja imi place foarte tare :). Le simt usor descumpanite, au dezorientarea cardului de gaste surprins de o masina pe sosea. “Ca sa depun o plangere”. Raspunde: “Alina Petrache”. Ma pufneste rasul: “Aaaaa, sunt rude…Ce emotionant!”. Aaaa….nuuuuuu”, ma asigura mieroasa.

Ies afara direct in bataia vantului care suiera si ma zgaltie turbat (asta ce-o mai vrea, frate, de e asa nabadaios?). Simt o nevoie acuta sa fiu din nou cu colegele de la fosta ZIUA, sa ma plang, sa ne consolam, sa vorbim de umilintele de fiecare zi, sa ne miram necontenit de lumea asta rea, sa glumim pe seama proastelor de tot felul si sa amanam intoarcerea la treaba agatandu-ne mereu de o noua tigara. Si sa uitam apoi tot necazul din cauza crizei de timp in care ne aruncau acele discutii prelungite…. Dar ZIUA nu mai e, colegii s-au risipit care incotro…si stiu ca n-o sa aflu niciodata daca Mirela si Alina sunt rude. De fapt, ma doar-n cot pentru ca mogulul Dinu Patriciu, cu al lui micpunctro, a promis ca le vine de hac super, mega, hipermarketurilor…Sunt linistita.

In drum spre casa recapitulez: deci ce este omul? Omul este ceea ce cara: adica un cos.

Marti, 19 octombrie, la Carrefourul care-si zice Market-Razoare, desi el e fix pe Soseaua Panduri. Francezi tampiti, n-au invatat Bucurestiul nici dupa atatia ani! Si habar n-au ca la noi micul mic.ro rastoarna Carrefourul mare!

Sursa foto: http://www.romania-insider.com/

, , , , ,

  1. #1 by Diana on 20 Octombrie 2010 - 9:52 am

    Bravo, Cami! N-au nicio acuza sa se poarte Asa, dar atitudinea lor vine din atitudinea sefilor care le trateaza cu dispret si cu salarii mici de tot. Am un prieten, licentiat in teologie, care dupa terminarea facultatii s-a angajat la Cora, casier, lucra 8 ore/ zi, inclusiv in week-end , si primea 600 Ron /Luna. A rezistat doar 2 saptamani pentru care nu a fost platit, deh era in probe. Asa ca daca ele sunt tratate ca niste cosuri, nu ma mira atitudinea lor. Asta in timp ce francezii se lauda cu profit de miliarde. Si eu ma gandeam sa iau o franciza mic. Ro so sa deschid un magazin in Cotroceni. Nu ma pricep insa deloc la comert.

  2. #2 by Camelia Tabacu on 20 Octombrie 2010 - 10:00 am

    Mersi de comentariu, Diana. Dar nu inteleg de ce „bravo”? Doar pentru ca esti tu draguta :)…. Ar fi trebuit sa las cosul acolo si sa ies, dar n-am facut-o din comoditate, ca mi-era lene sa ma urc in masina sa ma duc pana la Nic sau la Mega…. Sunt convinsa ca vanzatoarele nu sunt tratate ca niste printese, dar n-au nicio scuza sa se poarte asa si parca vezi in ochii lor ca le face placere sa te umileasca, sa-si bata joc de tine plimbandu-te de la o casa la alta….Duca-se unde a intarcat mutul iapa cu Carrefourul lor cu tot!

  3. #3 by m on 6 Aprilie 2011 - 2:44 pm

    azi am hotarat sa nu mai dau pe acolo…este pentru a mia oara cand angajatii lor cu 4 clase fac fite si mofturi in legatura cu niste prostii de genul unde pun cosul la casa in conditiile in care de patru ani de zile nu s-a plans nimeni de astfel de reguli nescrise

Lasă un răspuns

